تاکنون دو نوشتار درباره برهان شر نگاشته ام. متن اول عرفانی و متن مختصر دوم درباب خیرخواهی بود.
اما برهان شر به نظر من به دلیل پیش فرض های خود از اساس باطل است. این برهان چهار پیش فرض دارد.
1. خدا عالِم مطلق است.
2. خدا قادر مطلق است.
3. خدا خیرخواه علی الاطلاق است.
4. در جهان شرور وجود دارد.
اشکال کار برهان شر آنجاست که کل علم موجود در جهان 10 به توان 30 هم نیست و در عین حال مدعی برهان شر عملا علم خداوند را بی نهایت می داند. در واقع موجودی عملا نادان انتظار دارد خداوند مطابق میل او جهان را خلق کند و این برهان از منظر فلسفی بسیار سست است.
یک نظر
تعقيب: پاسخ فیلسوف ایرانی و جواب من در بحث برهان شر - چند نظر در باب دین و عقل